domingo, 28 de febrero de 2016

top #3 del llibre a la sèrie

(sona) - I see fire - Ed Sheeran


Ja torno a ser aquí! Ho sé, han estat massa dies, però malauradament no tinc temps per a més... És un tema temporal (espero) Ho solucionarem! :)
Avui us porto un llistat de les que són, a parer meu, les tres millors adaptacions de novel·les a la tv. Us recordo que l'ordre és completament aleatori, no correspon a una classificació determinada perquè em seria dificílissim, i sento que potser també una mica injust, triar-ne una per sobre la resta. 
Apa doncs, us animo a veure-les i donar-me'n l'opinió, i si teniu qualsevol proposta sobretot, sobretot, deixeu-me-la als comentaris. ^.^


#1 - Sherlock
Any d’estrena: 2010 - mini sèrie de 3 temporades.
País: Coproducció anglesa i nord americana.
Creador/s: Mark Gatiss, Steven Moffat
Producció: BBC
Guió: Mark Gatiss, Steven Moffat, Stephen Thompson, basada en Sherlock Holmes d’Arthur Conan Doyle.
Repartiment principal: Benedict Cumberbatch, Martin Freeman

"I'm not a Psychopath, I am a high-functioning Sociopath. Do your research."

Sherlock és un drama criminal que, capgirant les novel·les detectivesques victorianes de Sir Arthur Conan Doyle, ha creat un producte innovador i atractiu. Respectant-ne l’essència i adaptant-los perfectament al context actual, reinterpreta els casos més famosos que apareixen en els llibres amb una barreja d’acció, intriga i humor sarcàstic. El més sorprenent és que, malgrat que ja us hagueu llegit l’obra sencera d’Arthur Conan Doyle, i en conegueu els desenllaços, la sèrie no deixa de sorprendre i mantenir-nos a l’expectativa, amb aquella necessitat de més, que només ens deixen les obres que valen la pena
Sherlock, 2010, tumblr.
Mark Gatiss i Steven Moffat han fet una feina excel·lent en la creació de la sèrie, i els guions, que també són obra seva, són igual de remarcables.

Sherlock està dividida, fins ara, en tres temporades de tres capítols més o menys conclusius. Com ja sabeu, el protagonista (Benedict Cumberbatch) és un detectiu brillant, però totalment autàrquic i asocial, que es dedica a resoldre crims en el Londres actual, acompanyat de Watson (Martin Freeman), un exmilitar anglès, que mira d’afegir un punt racional a la irreverència arrogant del primer. L’ombra allargada de James Moriarty, l'antagonista de l'obra, només fa que millorar-ne el resultat final. Les interpretacions són sòlides, vorejant la perfecció, no puc afegir-hi més, un llistat infinit d’adjectius positius. 

Tant la sèrie, com els actors, compten amb nombroses nominacions als Emmy, però no va ser fins al 2014 que van aconseguir guanyar l’Emmy al millor guió, millor actor per Benedict Cumberbatch, i millor actor de repartiment per Martin Freeman.
No és d’estranyar que Sherlock hagi seduït a tots els serèfils del món, no sé de ningú que l’hagi vist i simplement no li hagi agradat, de ningú amb dos dits de front. És una aposta segura.


Sherlock, 2010, tumblr.


#2 - Game of Thrones (Juego de Tronos)
Any d’estrena: 2011 - (actualitat)
País: Estats Units
Creador/s: David Benioff, D. B. Weiss, George R. R. Martin 
Producció: HBO
Guió: David Benioff, basada en les novel·les de George R. R. Martin.
Repartiment principal: Sean Bean, Peter Dinklage, Lena Headay, Kit Harington, Emilia Clarke

"A lion doesn't concern himself with the opinions of sheep."

Una de les estrenes més imponents, i més cares, que han portat a la televisió. N’havia de parlar, m’ho he pres com una obligació.
Aquesta sèrie s’ha independitzat, i ja no sé si és abans l’ou o la gallina. M’explico. Com sempre, l’interès per l’obra de George R. R. Martin va explotar amb l’estrena de la sèrie de tv, basada en Canción de Hielo y Fuego, els seguidors augmentaven i la sèrie continuava, els llibres acostumen a perdre la batalla quan les pantalles s’hi posen pel mig, i ha arribat un punt que HBO ha volgut córrer tant, que hi ha interrogants que ens seran desvetllats abans per televisió, que per les pàgines de les novel·les. És una llàstima, tot i que també és cert que el senyor Martin s’ho està prenent amb molta, moltíssima calma, per desesperació meva. I’m a book-fan
GoT, 2011, tumblr.

Game of Thrones, que compta fins al moment, amb cinc temporades (26 d’abril s'estrena la sisena), és entre moltes altres coses, un drama de fantasia medieval, intrigues polítiques i aventures. També és una anàlisi sociològica, estructural, i política, però si em poso a parlar d’això, no sortim d’aquí fins a la setmana vinent ;) La trama se centra, sobretot, en les lluites de poder dutes a terme per diverses famílies d'origen noble, amb la finalitat de fer-se amb el Tro de Ferro de Ponent, i el control dels Set Regnes. Traïció, corrupció, ambició, poder... Alt contingut en sexe i violència, però des d’una lògica coherent, que és el que la fa tan atractiva. No us enamoreu de cap dels seus personatges, jo ja us he avisat.

GoT, 2011, tumblr.

La producció gaudeix d’un dels pressupostos més importants de la història i, per tant, és tan impactant com s’espera d'ella. Efectes, vestuaris, caracteritzacions i fotografia, no tenen res a envejar-los als de la pantalla gran. I les interpretacions són extraordinàries, cada una d'elles, fins i tot les dels personatges secundaris. Destaco especialment el paperàs que fan Peter Dinklage, com a Tyrion, Lena Headay, Cersei, i Emilia Clarke com a Daenerys.

Compta amb 26 Emmys, dos dels quals van anar a parar en mans de Peter Dinklage (Tyrion) al millor actor de repartiment, i un altre per a la propia sèrie, com a millor drama l'any 2015, en què va batre tots els rècords arreplegant quinze guardons, el nombre més alt aconseguit fins ara. 
Si puc retreure-li alguna cosa a la direcció de Game of Thrones, són certes llicències que s’han pres respecte al llibre durant aquesta última temporada, però res més.

GoT, 2011, tumblr.
Agafeu paper i llapis, i aneu apuntant-vos noms, famílies, i regnes, l’univers de Martin és tan bast, que resulta fàcil perdre’s. Però val molt la pena que us hi submergiu amb ganes. No us en penedireu.


#3 - Outlander
Any d’estrena: 2015 - (actualitat)
País: Coproducció anglesa i nord americana
Creador/s:  Ronald D.Moore, John Dahl, Diana Gabaldon
Producció: Ronald Moore, John Kohlberg (Starz)
Guió: Anne Kenney, Ronald Moore, (…) basada en les novel·les de Diana Gabaldon
Repartiment principal: Caitriona Balfe, Sam Heughan, Tobias Menzies

"For where all love is, speaking is unnecessary. It is all. It is undying. And it is enough."

Reconec que sento una debilitat especial vers aquesta sèrie i els seus protagonistes, de fet és l’única que vaig conèixer abans que la pròpia novel·la, potser és que em va agafar en un moment de debilitat concret, però m’hi vaig enganxar tant, que un cop finalitzada vaig fer-me amb tots els llibres de l’autora.
Una de les adaptacions més fidels i respectuoses que he vist. Gènere dramàtic, ciència-ficció romàntica (me l'acabo d’inventar, però sona prou bé), consta d’una temporada de setze capítols i esperant la segona, que s’estrena a l’abril.

Outlander, 2015, tumblr.
Claire Randall (Caitriona Balfe) és infermera de guerra durant dels anys quaranta, i acaba de casar-se amb un famós historiador anglès, Frank Randall (Tobias Menzies), expert en l’Escòcia dels “Highlands” (Senyors de les Terres Altes).
Arran de l’esclat de la Segona Guerra Mundial, la parella es veu obligada a ajornar la lluna de mel i Claire és enviada al front. Però tan aviat s’acaba, decideixen reprendre el viatge, destí: Escòcia. És durant una visita de la Claire a Craigh na Dun, un misteriós cercle de pedres d'origen celta, que es veurà transportada en el temps, concretament a 1743, on coneixerà els autèntics guerrers escocesos, la seva lluita contra la Gran Bretanya de George II, i les primeres revoltes nacionalistes.
Outlander, 2015, tumblr.

Tot i no comptar amb un pressupost especialment sucós, la producció d’Outlander és molt més que decent, i els paisatges i la fotografia són preciosos. El disseny de vestuari és un dels punts més forts de la sèrie, a part del treball documental extensíssim, que tot i no ser tan detallat com en els llibres per raons òbvies, no es queda curt. Reconec que en un principi tenia dubtes pel que fa a les interpretacions, sobretot de Caitriona Balfe, però em van durar exactament 90 minuts, un parell de capítols, suficient per atrapar-me en el magnetisme que desprenen la parella que formen amb Sam Heughan, que interpreta a James Fraser

Outlander, 2015, tumblr.

La sèrie no deixa de créixer a mesura que avança, embolicant-se per acabar amb un final de temporada que encara no sé ben bé com descriure. Xocant, corprenedor, tràgic? No us deixeu endur per les aparences, no és una sèrie ‘roseta’ per a tots els públics, hi ha romanticisme però no morireu per diabetis. És petriamor del bo.


Fins a la propera, lectors!

(sexy)Kit Harington, tumblr.


Salut i lletres,

Mahalta.

7 comentarios:

  1. Hola! Tanto Sherlock como Outlander tengo muchas ganas de verlas, pero antes tengo que ponerme al día con todas las series que tengo empezadas, jejeje.
    Besos!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Lo bueno se acumula...me pasa igual, ojalá tuviera tiempo para dedicarme sólo a leer, comer, y a ver series y pelis xD en un mundo ideal...Un abrazo guapa!

      Eliminar
  2. Totalment d’acord amb Sherlock començo a pensar que no tens tan mal criteri :P Es una de les meves sèries preferides, top 10 indiscutible i no la pujo més perquè considero que són uns vagos que fan molts pocs capítols per temporada.

    Què dir de Joc de Trons que no s’hagi dit ja? Molt fan dels llibres (especialment dels tres primers) i lògicament també molt fan de la sèrie, que en diversos casos ha aconseguit no sols igualar sinó superar algunes de les trames que apareixen en el llibre. Què la sèrie passa dels llibres i s’inventa coses coses? Doncs per mi en varis casos em sembla més lògic e interessant el què passa a la sèrie que al llibre, perquè el quart llibre es el pitjor de la saga. La HBO sempre fa una gran feina, però amb joc de Trons a més s’han deixat la pasta i es nota.

    Outlander no l’he vist, serà que això de la part romàntica em tira cap enrere.... què seria de la meva llegendària virilitat si m’agradés una sèrie romàntica? No, no, prefereixo no arriscar-me.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Oye guapo!! Què et fa pensar que tinc mal criteri? No m'infravaloris xD Quan t'hagis vist totes les sèries que he citat si vols ens discutim :P
      Sherlock té un guió finíssim, però sobretot té dos protagonistes que es mengen la pantalla, sobretot Benedict, a qui vaig acabar d'adorar absolutament quan el vaig veure a Star Trek into Darkness, de l'Abrams, si l'has vist, recordaràs el monòleg grandiós que ens dedica als cinèfils.

      Game of Thrones és i serà sempre una de les meves favorites, tot i que aquesta última temporada al meu gust va afluixar una mica, ha tingut escenes grandioses a escala productiva i interpretativa. El descobriment de Peter Dinklage és impagable. També estic d'acord amb tu pel que fa als dos darrers llibres, però a mi em van costar més xq no acaba d'agradar-me aquesta intermitència dels narradors per capítol, i vaig trobar a faltar saber que passava amb alguns que no hi eren.

      Outlander no està a l'altura de les dues anteriors, però jo sempre parlo del que a mi em satisfà, sigui pel que sigui, no del que és objectivament, acadèmicament millor. D'altra banda crec que és important recordar quin tipus de sèries són les que tenen major nombre d'espectadors, no m'agrada girar l'esquena a aquests números, potser és per deformació professional però miro d'escoltar-me'ls. Encara que jo no opini igual ;)

      Apa ja em diràs si poc a poc canvies la teva opinió de mi xD
      Salut!

      Eliminar
  3. Sóc fan incondicional de Outlander, estic devorant els llibres! Un petonàs guapa :)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Jejeje, me'n alegro Gemma, els llibres són genials ;) jo també me'ls he llegit i els vaig gaudir moltíssim.
      Un petonet bonica.

      Eliminar
  4. Jo sóc també incondicional d'aquesta sèrie, tot i que la vaig descobrir gràcies als libres, fa ja bastants anys. Tot i això, no l'he acaba encara perquè son lectures molt denses y necessito obrir un espai temporal entra una entrega i la següent. La pròxima que agafi, serà la setena i estic d'acord amb tú que és una història molt romàntica...però també molt dura.
    Una abraçada !

    ResponderEliminar

¡¡Gracias por leerme y comentar!!

Tus opiniones enriquecen el blog, no dejes de añadirla (procura, por favor, hacerlo con respeto). No se admite el SPAM, pero puedes dejar tu enlace si antes has comentado la entrada, me pasaré por tu blog tan pronto pueda.

Salut i lletres. :)